آوای سهره

شعر و ادبیات

آوای سهره

شعر و ادبیات

شعر و ادبیات

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳ ق.ظ

غزل چشم


      مسعود رضایی بیاره

       غزل چشم

بتاب ای مـاهتاب امشب که حال دیگری دارم

کنــار ساحـل چشمم ،  شمــال دیـگری  دارم

 

نهاده سر به کهسارم غزالی نه غزل چشمی

دل آرام  آهــوی وحشی ، غـزال دیـگری دارم

 

چو شهبازی که بگشاید دو بال و اوج می گیرد

تــو گـــویی آسمانی بـــاز و بــال دیـگری دارم

 

نــگاهش بـی قـــرار امـا ، چمـد آرام و آهسته

میــــان کـــوهسارانم  ، مــرال دیــــگری دارم

 

چمن مـی رقصد و آیـد نسیمی  دلگشا از پـی

به زیر نــور مــه امشب ، وصــال دیـگری دارم

 

ز ریشه گـر بخشکاند خــزان تنـد خــو  مــا را

سرت سبز ای بهــار من ، نهـــال دیگری دارم

 

صبا بر سر گل افشاند ز شاخه سهره می خواند

کنـــار سوسن و سوری  ، خیــال دیگری  دارم

 

سیه چشمان من امشب به یادت در دل صحرا

غزل مــی خــوانم و با تـو مقــال دیــگری  دارم

 

نـدارم آرزویی جز ز چشمش جــرعه‌یـی نوشم

خـــداوندا  گــر از عمرم  مجـــال دیـــگری  دارم

 

دلــم امشب نیارامد ، رضایـی نغمه‌ای سر کن

بتــاب ای مـاهتاب امشب که حال دیگری دارم

۹۵/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی